maanantai 27. tammikuuta 2014

Viikoloppu ohitse

Heippa! Nyt on sitten viikonlopun hulinat ohitse ja aika jatkaa arkea. Jutan luento oli tosiaan perjantaina ja pakko sanoa, että Juttaa on mukava katsella ja kuunnella, aivan ihanan valloittava persoona!

Luennolla puhuttii muunmuassa minä kuvasta, se riippuu täysin siitä, millainen sun lapsuus on ollut, että minkälaisen minnäkuvan saat. Minulla on ollut onneksi mahtava ja ennenkaikkea turvallinen lapsuus ja siksi ehkä olen aina ollut todella itsevarma. Mutta jotenkin tämän elämäntapa muutoksen aikana, mun peili kuva on alkanut olemaan vähemmän viehättävä kuin ennen??? Tarkoitan siis, että ennen pidin itseäni hyvännäköisenä ja vain hieman pulleana, en välittänyt mitään siitä jos joku sanoo pulleaksi tai sekin, että laitoin rajuja vaatteitakin päälle, mitä nykyään en varmasti kehtaisi tehdä. Ehkä tämä ajatus korjaantuu ajan myötä ja kun pää pääsee mukaan touhuun?

Jutta puhui myös juurikin tuosta ravinnon tärkeydestä, että jos sinulle on ammattilainen tehnyt ruoka ohjelman noudata sitä!! Jos siellä lukee se raejuusto, syö se eläkä ala napsimaan hedelmiä tilalla. Ei ne ammattilaiset ole kiusallaan niitä ruokia sinne laittaneet. Iltapalalla muistakaa aina syödä proteiinipitoista evästä ja vain vähän hiilareita, Yöllä nimittäin keho alkaa polttamaan ensimmäinen hiilarit pois, sitten rasvat ja sitten käynnistyykin se läskin palaminen.

Viimeinen ja hyvä tärppi joka jäi mieleen erityisesti oli se, että luo itsellesi tarkat tavoitteet. Ei niin, että haluan olla hoikka ja kaunis. Vaan, että esimerkiksi minä haluan - 15 kg/6kk aikana ja juosta 5 minuuttia putkeen. Tämä auttaa ihmistä pääsemään paremmin tavoitteeseen. Toiveet ja unelmat ovat asia erikseen. Unelmissa voit olla hoikka ja nätti ja vaikka ajaa  mersua, mutta jos todella haluat ne, teet suunnitelman miten saat ne. Tästä innostuneena, minäkin loin omat tavoitteet ja vein ne pt:lleni nähtäväksi. Minä Laardi laihdun 6 kk aikana 20 kiloa ja kesällä pyöräilen haastavan maastoreitin 20 km! Toiveena tuleivaisuudessa on juosta 10 km ja vetää ainakin 5 leukaa. Kaikki mahdollista suorittaa ja realistinen on tuo minun 20 kilon urakka!

Lauantaina oli siis pt tapaaminen. Ensin jumpattiin ja harrastettin porrastreeniä ja hikihän siinä lenti mukavasti! Vaa'alle kuin pääsin, oli tulosta -0,5 kg. Aika vähän itseni mielestä, mutta pt sanoi, että ensi viikolla on parempi tulos. Minulla kestää hetki, että aineenvaihduntani lähtee pelaamaan kaikkien näiden dietti jaksojen jälkeen. Ok, luotetaan pt:hen eikä ressata :)

Sunnuntai meni itämaisen tanssin parissa sekä ruuanlaitossa. Olen ollut muuten jotenkin aika sosiaalisesti rajoittunut, kuten olen kertonut niistä mun kavereista, jotka eivät oikein tykkää tästä minun uudesta elämäntyylistäni... Nyt olen saanut pari uutta treenikaveria tuosta samasta pt porukasta, tuntuupa kivalta pitkästä aikaa käydä ihmisten ilmoilla jonkun toisen kanssa, siis uuden treenikaverin. Tästä on kuulkaas suunta vaan ylöspäin ja virtaa kyllä riittää!


AI NIIN, meinasin unohtaa. Pt kehu mun vatsalihaksia. Meillä oli jumpassa tehtävänä tehdä kolme kertaa maksimit vatsoista maasta istumaan nousulla tai jos ei jaksa niin sitten jännittämällä. Mä tein ekalla kerralla 14, toisella kertaa 10 ja viimeisellä kerralla 8 istumaan nousua ilman mitään tukea ja todella reippaaseen tahtiin. Kerroin sitten, että noin vuosi sitten en jaksanut tehdä yhtään....


4 kommenttia:

  1. Heippa, täällä uusi lukija matkassa! :) Tsemppiä koitoksiin!
    http://nekkkis.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Kannustan asettamaan selkeät tavoitteet itsellesi. Kun panet selvät tavoitteet ja seuraat kehitystäsi kohti tavoitteitasi ja dokumentoit kehityksen blogiisi, blogi toimii oivallisena motivaattorinaavoitteisiin pääsemiseksi. Itselläni on juuri tuollainen 15 kilon painonpudotus puolessa vuodessa tavoitteena, ja olen huomannut blogin ja selkeästi asetetun tavoitteen aivan erinomaisena kannustimena ja ohjaajana kohti tavoitetta. Onnistumisten ja epäonnistumisten kirjaaminen blogiin, ja selkeiden tavoitteiden toteutumisen seuraaminen pakottavat katsomaan totuutta silmästä silmään ja patistavat olemaan luovuttamatta kesken.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! Katsotaan nyt onko motivaatiota enemmän kun laitoin tuon tarkan tavoitteen. Kyllä on!!! :)

      Poista