maanantai 17. kesäkuuta 2013

Hyvä aloitus viikolle.

Aina näin maanantaisin tarvitaan paljon tsemppiä, itsellä ainakin maanantait ovat yleensä hyvin jähmeitä ja menee lähinnä ihmetellessä. Tänä aamuna oli toisin, heräsin klo 8 ja join puoli litraa vettä, laitoin lenkkivaatteet päälle ja lähdin lenkille tuonne vesisateeseen, ja arvatkaapa mitä? Se kannatti, koko päivä on mennyt paremmin aamusta asti. Aamulenkki kesti 43 minuuttia.

Kohta suunnitelmissa olisi välipala ja salitreenit. Onneksi taas tää liikuntamotivaatio on noussut. Salilla teen treenit jättiläissarjana, se onkin mukavan rankkaa puuhaa.

Juhannus lähestyy, eikä mitään erikoisen kummallista ole ohjelmissa, varmasti ihan kotosalla vaan. Meinasin pitää tankkauspäivän silloin la-su molempina päivänä. En kuitenkaan tarkoita mitään hulluja suklaa övereitä vaan nätisti hieman patonkia ja grillattua bataattia ja ehkä hieman paellaa muurikalla tehtynä. (kuola valuu jo ajatuksesta). Liikuntaa en jätä juhannuksena pois. Maanantaina sitten palataan ruotuun ja jatketaan loput 4 viikkoa superdieetin parissa. Ennen juhannusta hommaa kyllä riittäisi, huomenna varmasti pakotan itseni taas aamulenkille, hieman siivousta ja ostoksille isompaan kaupunkiin. Loppu viikosta sitten tehdäänkin sykkeitä nostattavaa suursiivousta ;)

Pakko muuten hehkuttaa, viikonloppuna olin äitini kanssa kaupassa ja lähdin kantamaan hänen ostoksiaan kotiin päin, veljeni tuli myös sinne kylään. Ei kuulemma ensin tunnistanut kuka kantaa ostoskasseja, kuulemma olen pienentynyt takaa päin hirmuisesti. Oli mukavaa kuulla kehuja. Kehuista puheen ollen, mun on pakko kehua mun veljeäni, hän alkoi muutama kuukausi sitten laihduttamaan ja käymään salilla mun innostuksesta, ei mun veli koskaan ole ollut sillälailla lihava, ainoastaan peruskaljamahapöhö vain. Hän sai muutamassa viikossa yli 13 kiloa painoa pois, katsoi mitä söi ja punnitsi ne tarkkaan, kävi salilla ja joi paljon vettä. Hullua miten miehiltä lähtee niin nopeasti paino putoamaan ja niistä näkee jo muutaman kilon jälkeen, että ovat laihtuneet. Miksei minulla käy yhtä nopeasti tuo painon pudotus vaikka liikun enemmän ja syön terveellisesti? Johtuuko se siitä, että veljeni sai painon kerralla alas eikä ole jojoillut? Olenko itse hidastanut aineenvaihduntaani? Onko tosiaan naisen hankalampi saada tuloksia nopeasti kuin miesten? Olen onnellinen kuitenkin veljeni puolesta, hän tsemppaa minua nyt hirmuisesti, kuten koko perheeni. Isäni on myös 2 kk aikana pudottanut painoaan 20 kg noudattamalla GoFatGo haastetta. Helpompaa on pudottaa painoa kun on perheen tuki ympärillä.

Tuosta sali hommasta vielä sen verran, että tosiaan sain veljeni innostumaan kuntosalista. Hän onkin nykyään ottanut hyvin selvää erilaisista liikkeistä ja nyt on helppo tukea ja tsempata toisiaan salilla. Myös nyt on varmistaja penkkipunnerruksessa, että voi tosissaan haastaa itsensä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti