sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Kuulumiset viime viikoilta

Heippa piiitkästä aikaa. Tää pari viikkoa on mennyt todella nopeaan tahtiin, tuntuu, että ei oo ollu aikaa tehdä mitään. Mihin mun aikani sitten on mennyt? Olen sisustellut kotia, rakennettu taloa, liikuttu, tehty ruokia, aloiteltu uudessa työpaikassa ja luettu hieman pääsy kokeisiin. Perjantaina mulla on pääsy kokeet, huh! Alkuvuodesta oli vielä kamala stressi päällä, että miten mun elämä tulee järjestymään. Yhtäkkiä sitten kaikki palaset loksahtelee jollain tapaa paikalleen. Sain töitä ainakin syksyyn asti. Toivottavasti saan vielä opiskelu paikankin, niin tiedän missä jatkan töitten jälkeen. Varasimme 2 viikon ulkomaan matkan, rodokselle Ialyssokseen. JEEEEEE mä oon niin onnessani! :)

Paino myöskin on pudonnut hyvin. VHH dieetti on tuottanut tulosta, paino putoaa hyvin, mutta onhan sillä sitten haittapuolensakin... En jaksa liikkua kovin ahkerasti ja sali motivaatio on kadonnut. Minusta meidän pt:n tekemä saliohjelma on tylsä ja lähes samaa ohjelmaa on menty kohta jo 5 kk. Kaivelin esille viime kesän superdieetin sali ohjelmat ja niillä aloitan tekemään ensiviikon alussa. Saas nähdä, onko kunto muuttunut vajaassa vuodessa ja ovatko yhtä tappo treenit kuten aiemmin. Viime kesänä vedin kierroksia 2-3 ja olin joka kerta puolikuollut treenien jälkeen. Innolla kuitenkin odotan ensiviikkoa ja uusia haasteita :)

Kävin kokeilemassa minulle ihan uutta treeniä. HIT- tuntia ( high intensity training) joka koostui lyhyestä alkulämmittelystä, n. 20-25 minuuttia kovaa treeniä ja lepoa välissä. Tämä tehoharjoittelu polttaa hyvin rasvaa. Ensin aloitimme lämmittelyn viivajuoksulla, ja siinä vaiheessa minusta tuntui, että taju lähtee kun sykkeet kävivät taivaissa jo vasta lämmittely kierroksella. Siitä jatkoimme perus liikkeisiin jota teimme 20-30 sec täysillä ja saman verran lepoa päälle. Kova, hikinen ja mielettömän ihana tunti. Lähden toistekkin!!! Tunnin lopuksi jäin 30 minuutin venyttely tunnille. Kyllä seuraavana päivänä tiesi punnertaneensa ;)

Nyt meni sitten virallisesti pt valmennuksessa ( ottavat painon päivällä, joten siellä ihan eri luvut, kuin aamupaino omalla vaa'alla) pudotettu 10 kiloa. Jes! Kyllä antaa tsemppiä jatkaa eteenpäin, en ihan tiedä voiko se mun tavoite -20 kiloa lähteä 12.7 mennessä, mutta sinne pyritään. Mun kroppa on lähtenyt heräilemään vasta nyt ja tuntuukin ihan epäreilulta, kun muut valmennusryhmässä syövät leipää ja kunnon kalorimääriä ja silti pudottavat isompia määriä kuin minä, vaikka jotkut ovat pienempiä kuin minä. Kerroin sitten pt:lle tämän ärsytyksen aiheen. Epäili, että lukuisat mun aikaisemmat dieetit ja varsinkin paskat pussikeitto kuurit, ovat sekoittaneet mun elimistöä ihan kunnolla. Kyllähän sen tietää, että jos saat 500 kaloria päivässä, että lähteekö ne pelkästä läskistä. No EI!! Ne vie lihasta ja takaisin lihottuaan kerää rasvaa mielettömän vaaran. Aikoinaan oeln ollut todella typärä näiden nutrauksien ja muiden pussikeittojen kera.

Eilen mulla oli tankkaus päivä ja söimme mielettömän hyvää pizzaa, herkkuja ja kaikkea muuta. Että osasikin sen jälkeen olla huono olo. Tänään se sama jatkui äitien päivän merkeissä ja nyt on koko ajan turvonnut ja oksettava olo. Huomenna taas sorvin ääreen ja terveellisten ruokien pariin. Nyt olen tarmoa täynnä!! :)


2 kommenttia:

  1. Kyllä aiemmat laihdutukset varmasti haittaavat. Jojoilu on pahasta. Mäkin aloin oikeasti vasta lihoa, kun aloitin laihikset aikoinaan. Tällä kertaa tosin teen homman hitaasti ja varmasti. Eikä tämä ole mikään laihis, vaain loppuelämän tapa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä niin totta, terveellinen tavallinen ruoka jota voit syödä loppuelämäsi, ei enää koskaan mitään pikadieettejä :)

      Poista