keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Tämän päivän resepti

Tänään oli vuorossa kikhernepataa intialaisittain. Tässäpä teille reseptiä jolla itse tein ( mitä löytyi jääkaapista)

Intialainen kikherne pata

300 g kikherneitä ( keitän ja liotan itse suurissa erissä, jonka jälkeen pakastan)
2 isoa sipulia
3 valkosipulinkynttä
puolikas punainen paprika
1 iso porkkana
4 isoa tomaattia
75g turkkilaista jogurttia
Oliiviöljyä
Mausteita: mm. jeeraa, tandoorimaustetta, currya, paprikaa&kurkumaa

Paloittele porkkana, paprika ja sipulit, kuullota öljytilkassa, lisää sekaan kikherneet ja mausteet. Kun seos alkaa olla miellyttävän pehmeää, lisää sekaan vielä tomaatit ja turkkilainen jogurttia ja lämmitä nopeasti kuumaksi. Tarjoile tuoreen minttu silpun kera :)


Tämän jälkeen onkin vuorossa jälleen kahvakuula rääkki ja shindo rentoutus, palataan myöhemmin. Ehkä :)

6 kommenttia:

  1. Näyttää ihanalta! On ihan pakko kokeilla vaikkei meidän perheessä varmaan kukaan muu kuin minä suostu tätä syömään? Ehkä vähän maapähkinälevitettä sekaan?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo koskaan maistanut koko maapähkinälevitettä, täytyis joskus varmaan kokeilla niin tietää mistä muut puhuu ;)

      Poista
  2. Mullekin tätä! Tosin mä en oikein osaa käyttää noita intialaisia mausteita. Hirvittää joku juustokumina, kun kuminasta oon saanu tarpeekseni joskus kakarana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis juustokumina on ihan eri makuinen kuin tavallinen!! Kannattaa kokeilla aluksi pienellä määrällä :)

      Poista
  3. Mä tein sun blogista inspiroituneena eilen kaalilaatikkoa, ja nyt mun tekee mieli tätä! Ehkä sun pitäiski alottaa ruokablogin kirjottaminen? :)

    -Kaukaa Kaunis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihih :) Hyvät reseptit on laitettava ehdottomasti jakoon ;)

      Mitä pidit kaalilaatikosta? :D

      Poista